פרויקט מס' 153

מלכה ענבל

 פתולוגיה של חלודה

 

אוצרת ראשית: רחל סוקמן

אוצרת אורחת: לילך פורת
 

פתיחה: יום חמישי, 14.11.2013  בשעה 20:00
נעילה: 13.12.2013

**************

רח' זמנהוף 6, תל אביב, טל': 03-5254191


שעות פתיחה: ב' ג' ד' 12:00-18:00; ה' 16:00-20:00; ו' 11:00-14:00

 


<הקודם

דף הבית

 הבא >

 

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 70x100 ס"מ.

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 50x70 ס"מ.

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 40x30 ס"מ.

     
     

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 70x100 ס"מ.

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 40x30 ס"מ.

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 100x70 ס"מ.

     
     

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 50x70 ס"מ.

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 50x70 ס"מ.

ללא כותרת, 2012,
צילום דיגיטאלי, 50x70 ס"מ.

     
     

 

מלכה ענבל - פתולוגיה של חלודה

 

שלושה פחים גדולים ברמות חלודה שונות שרועים כגוויות ללא שם בסטודיו החשוך של מלכה ענבל. הפחים החלודים, שצורתן נמעכה, עוותה ונשחקה ואין איש דורש להם, חשופים כעדות פתולוגית וסופנית לקיום מזהיר של חיים שגוועו. כתמי החלודה שהתפרסו כבבועות על עור פניהם של גוויות הפח, ינקו עד תום את לשד החיים ונותרו אילמים בעליבותם כאותם צמחי-שרך עקשניים שנצמדו אל גזעי עצים קרחים, עתיקים.  

 

הפחים זכו לטיפול קפדני ומעמיק. ענבל בנתה סביבם מערך מורכב של צלליות ובמרווחים שנוצרו היא הקרינה אור על כתמי החלודה וצילמה את זוויות ההקרנה המיטבית, לדעתה. בתהליך ארוך ומתמשך של חיפוש כשהאור משמש לה כמכחול או כסכין מנתחים, יצרה ענבל את הסדרה הנוכחית- "פתולוגיה של חלודה".

 

הסדרה מאופיינת במינימליזם מזוכך. נדמה שמצע הצילום "בושל" כציר שנוזליו צומצמו עד לנקודה שבה נותרה מסה כהה עשירה ומרוכזת. למרות שמדובר בצילומים ישירים ללא השתקפויות, תוצרי הצילום הנם אבסטראקטיים. באורח מפתיע, גוויות הפח בעבודות הצילום השחירו, נעלמו ונבלעו ברקע השחור, האין סופי ואילו כתמי החלודה הפכו לאזורים מוארים אווריריים ודינמיים. המיקום המיטבי של האור על גבי הפחים החלודים, והמרקם של כתמי החלודה משתנה מעבודה לעבודה. החלודה מתגלה כנראות חומרית בעלת נפח ומרקם. היא מוארת ועשירה בגווני צבע חמים: חומים, אדומים, צהובים וכתומים. במספר עבודות, אלומות האור מבליחות בחשיכה המעיקה ויוצרות אווירה דרמטית ובעבודות אחרות הן מפלחות את המצע השחור ומטמיעות בו צורות והתרחשויות.   

 

                                                                                                                                                       שירלי משולם