פרויקט מס' 202

 

רגש חשוף

אוצרת : רחל סוקמן

פתיחה יום חמישי, 12 ביולי 2018, 20:00

נעילה יום שישי 10 באוגוסט 2018, 14:00

משתתפות: נטע אבידר, חדווה אטלס בן דוד, ענת בן עזרא, נילי כרמל, תמי סואץ, אמי קנקא

**********************
זמנהוף 6 , תל אביב טלפון: 03-5254191
שעות פתיחה: ב'- ה' 11:00-18:00; ו' 11:00-14:00



<הקודם

דף הבית

  הבא>

 
נטע אבידר

עבודה מס' 5, 2010
הדפס אבן
50X35 ס"מ

עבודה מס' 3, 2005-2013
הדפס אבן רקום, צילום: תמי סואץ
33X100 ס"מ

עבודה מס' 2, 2005
הדפס אבן
36.5X73 ס"מ

עבודה מס' 1, 1998
הדפס אבן, צילום: רן ארדה
35X50 ס"מ

       

עבודה מס' 10, 2011
הדפס אבן
34.5X71 ס"מ

עבודה מס' 9, 2010
הדפס אבן
35X50 ס"מ

עבודה מס' 8, 1996
הדפס אבן
70X50 ס"מ

עבודה מס' 7, 1990
הדפס אבן
35X50 ס"מ

       
 
חדווה אטלס בן דוד

אחי, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

אברם, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

מלאך, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

     

עצור גבול, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

י"א באדר, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

סירה, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

חיבוק, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

       

הספינה, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

סיפור, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

הוצאה להורג, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

     

טנגו, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

בעל ואישה, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

ארנק שחור, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

חיבוק, 2017-18
טכניקה מעורבת על נייר
40X50 ס"מ

       
 
ענת בן עזרא
 


צופה לעתיד, 2015
פולימר
70X65X60 ס"מ


נפש האדם בכף ידו, 2016
פוליאסטר, צלם: אלכסנדר פוצ'ורנקו
60X35X25 ס"מ
 
         
 
נילי כרמל

ערגה, 2017
צילום
64X48 ס"מ

מחווה לרודין, 2016
צילום
46X31 ס"מ

בית החלומות, 2016
צילום
48X33 ס"מ

     

הוט קוטור, 2016
צילום
70X60 ס"מ

הבקתה, 2018
צילום
48X33 ס"מ

קב, 2016
צילום
46X31 ס"מ

     
 
תמי סואץ

פגרים בשמיים 1, 2010
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

נפלט מהים 2, 2016
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

נפלט מהים 1, 2016
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

     

פגרים בשמיים 4, 2011
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

פגרים בשמיים 3, 2010
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

פגרים בשמיים 2, 2011
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

     

בדד, 2005
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

פגרים בשמיים 6, 2011
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

פגרים בשמיים 5, 2011
צילום דיגיטלי ללא עיבוד
60X40 ס"מ

     
 
אמי קנקא

בת יחידה, מתוך סדרה בשם
Between Here and Then
2016
הדפסת פיגמנט ארכיוני
55X55 ס"מ

מבעד לעינייך, מתוך סדרה בשם
Between Here and Then
2016
הדפסת פיגמנט ארכיוני
55X55 ס"מ

העדרות נוכחת, מתוך סדרה בשם
Between Here and Then
2016
הדפסת פיגמנט ארכיוני
55X55 ס"מ

     

ללא כותרת 9#, מתוך סדרה בשם
Misthaven
2015
הדפסת פיגמנט ארכיוני
49X59 ס"מ

ללא כותרת 4#, מתוך סדרה בשם
Misthaven
2015
הדפסת פיגמנט ארכיוני
49X59 ס"מ

גנים חבויים, חלומות סודיים, מתוך סדרה בשם
Between Here and Then
2016
הדפסת פיגמנט ארכיוני
55X55 ס"מ

     
 

 

 

אמניות מנתניה מציגות בגלריה משרד בתל אביב
רגש חשוף

שם התערוכה נולד מתוך היצירות. אצל כל אחת מהאמניות ניתן לראות נגוהות של עצב
אנושי. יש וההתכוונות הייתה לנוסטלגיה וזיכרונות שעלו מתוך תצלומים ישנים של
ילדות אבודה., אולם, יצירותיה של אמי קנקה היו הראשונות שעוררו את המחשבה על
משהו שאבד. דבר מה שמשאיר את הצופה בעצבות חשופה. ביצירתה בת יחידה נראית
ילדה קטנה בתצלום מאחור לבושה בשמלה לבנה קשורה עם סרט ושערותיה גולשות על
כתפיה, וכך היא צועדת מהאור אל החושך, כאשר היא משאירה מאחוריה עריסה עם
תינוק ללא השגחה, תחושת דאגה אופפת את הסצנה.

אמי קנקה ולדרסקי נולדה ביאשי רומניה - 1964 , חיה ויוצרת באבן יהודה


אם יש אמנית ש רגש חשוף מבטא נאמנה את נושאי מרבית יצירותיה הרי היא ללא -
ספק, חדווה אטלס בן דוד, המרבה לצייר בעדינות אין קץ ורגישות נוגעת ללב את צפונות
לבה. יצירותיה משתפות את הצופה בחלומותיה הפרועים ולעיתים גם מבעיתים, היא
חושפת את מיתרי הנפש הצפונים על בדי הציור, משכילה להשתמש בצבעוניות בוערת
שלא מאפיינת את אופייה המעודן ומאופק כאחת. מרגש להתבונן ביצירה הוצאה להורג
בהן היא מציירת חלק מהנשים עירומות, על ספינה, ובכך מרחיבה את מאפייני כתב ידה
האמנותי. את הצופה היא משאירה להתבונן במראה ללא דעה קדומה.

חדוה אטלס בן דוד נולדה בחיפה – 1939 , חיה ויוצרת ברמת פולג ,נתניה


עבודותיה של נטע אבידר משקפות עוצמה ורסטילית אדירה הבאה לביטוי בכל אחת
משמונה הנשים אותן יצרה כהדפס אבן. חלק מהנשים נראות כבולות, עטופות, סגורות
בתוך עצמן, בעיניים עצומות או שחורות, חלקן חסרות ידיים ומרות זאת אינן משדרות
תחושה של אין אונים , אלא כוח אצור בתוכן. אחת הדמויות המרהיבות עבודה מס. 5 ,
כאן דמות ממגנטת, עצומת עיניים, גבוהה מאד ועטופה ברקמה עדינה העוטה על גופה
ארוך הרגליים וחסר כתפיים וידיים. חוטי הרקמה נעוצים ברגליה כחוטי ברזל עד כדי
חדירה אל תוך בשרה באזור הברכיים עד כדי ניתור השוק מהירך הימנית. שההתבוננות
בפניה אינם משדרים כאב אלא השלמה והבנה שישנם מצבי צבירה שונים בהן האמנית
מוכנה לחשוף רק חלק מהמטאפורות של הכאב.

נטע אבידר נולדה בקיבוץ עמיר - 1943 , חיה ויוצרת בנתניה


שני דימויים המתארים 2 בובות מניקין נקבה מיוצרות מפלסטיק באיכות ירודה. שתיהן
ובובות ילדה, בדמות צעצוע, שנפלטו אל חוף הים כשהן מהוות מזכרת מימים אבודים
בהן היו אהובות וחלום נכסף של ילדות תמימות. היום גורלן נחרץ , מסען הסתיים בחוף
ים אבוד והן אמורות לסיים את מסען כאשפה של חברה חסרת תרבות של המאה ה- 21 .
יופיין משנים עברו נמחק ללא הכר. שתי היצירות של תמי סואץ נפלט 1 ונפלט 2 ,
מונחות בין גושי זפת, אבני כורכר וצדפים בגדלים וצבעים מונוכרומטיים, כחפצים שאין
להם דורש וללא ערך כספי או רגשי. שתי הבובות הנפלטות מסמלות את בדידותנו
ומהדהדות לכמיהה שלנו כבני אדם, להיות שייכים, להרגיש אהובים, רצויים ומקובלים
בחברה בה אנו חיים. יש להניח שאותן בובות שנזרקו , זכו לעדנה וליחס אוהב ומלא
דאגה על די המשפחה והילדים שהשקיעו לא רק ממון בקנייה, אלא גם יחס של אהבה
ותשומת לב מרובה, דאגה ללבושן ויחס אנושי חם בשנים שנהגו לשחק וחיות יחד אתן.

תמי סואץ נולדה בפתח תקווה, חיה בבית ינאי ויוצרת בגלריה זוזו בעמק חפר -


בין הערפל לבהירות נמצא רגש חשוף שיש לגלותו בהתבוננות איטית, זהירה ובאורך
רוח. יצירותיה של נילי כרמל אינן ניתנות לפיענוח מידי, הזמן הוא פקטור משמעותי
בקריאת עבודותיה . מש שרואים וחושבים במבט ראשון מתגלה באופן אחר במבט שני
או שביעי . הייחודיות של עבודותיה מקשות על הצופה להבין ולהפנים את רוח הכוונה
הנסתרת ורק לאחר צפייה בכל סדרת העבודות שנבחרו לתערוכה ניתן להתחיל ולקשור
חוטים לידי רעיונות חופפים שמתבהרים לאחר צפייה ממושכת. ביצירה מחווה לרודן,
הסוד נמצא בשם היצירה ולמרות זאת על הצופה לגלות בקיאות ביצירותיו של הפסל
הנודע ולקשור את התנוחה אצל רודן לנשיקה של זוג הצעירים על ספסל. זוהי תנוחה
רומנטית הדורשת קרבה עד לכדי הסתרה מוחלטת של הנשיקה אותה אפשר לראות
אצל רודן באופן גלוי ופחות נסתר. כיוון שהאמנית הינה צלמת ולא פסלת אין לצופה שום
אפשרות לכת סביב הפסל התלת ממדי והנשיקה אינה מפוענחת.

נילי כרמל נולדה בגרמניה, חיה ויוצרת בירושלים -


ענת בן עזרא מצידה שני פסלי נשים . היא מעידה על עצמה: "נמשכתי לעולם האמנות
עוד בהיותי ילדה. כבר אז חשתי תשוקה ליצור משהו שיגרום לי תחושת סיפוק . פיסול -
זו אני בעשור האחרון ." היא עובדת בטכניקות שונות וחומרים שונים, מיציקות בטון,
פוליאסטר וכיום מתמקדת ביציקה בברונזה, הברונזה מעניקה לפסל חיי נצח . יצירותיי
הן בסגנון קלאסי מודרני משולב עם גישה ריאליסטית, דרך הפיסול אני מנסה לתת ביטוי
לעולמן ועוצמתן של הדמויות הנשיות. הבעות פניהן, גופן ותנועותיהן. מה שמאפיין את
עבודותיי הוא, שאני חשה שהפסל נוצר מהדברים שיש בתוכי וכך נעשה חלק מהישות
שלי. אני מפסלת את אותם הפנים בווריאציות שונות של אישה אחת. כל פסל מתחיל
ברישום קליל ורק אז מתחילה העבודה הרצינית ולבסוף אני משאירה בו משהו ממני.
ועוד פסל נולד . ביצירה צופה לעתיד נראית אישה תמירה בישיבה זקופה. מי ידע לב
אישה עבריה?

ענת בן עזרא נולדה בנתניה - 1969 , חיה ויוצרת בנתניה